Bücher Wenner
Martina Bogdahn liest aus Mühlensommer
17.09.2024 um 19:30 Uhr
Children's Understanding of Biology and Health
von Michael Siegal
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-62098-7
Erschienen am 11.08.2010
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 652 Gramm
Umfang: 306 Seiten

Preis: 175,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 21. Mai.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

175,70 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Uses theory and research to examine children's understanding of biology and health.



1. Introduction Michael Siegal and Candida Peterson; Part I. Development of Biological Understanding: 2. Young children's understanding of mind-body relationships Kayako Inagaki and Giyoo Hatano; 3. How a naive theory of biology is acquired Ken Springer; 4. Constructing a coherent theory; children's biological understanding of life and death Virginia Slaughter, Raquel Jaakkola and Susan Carey; Part II. Health Issues: 5. What young children's understanding of contamination and contagion tells us about their concepts of illness Charles W. Kalish; 6. Children and pain John E. Taplin, Belinda Goodenough, Joan R. Webb and Laura Vogl; 7. Children and food Leann Birch, Jennifer Fischer and Karen Grimm-Thomas; 8. The ethics of emaciation: moral connotations of body, self and diet Carol J. Nemeroff and Carolyn J. Cavanaugh; Part III. Applications: 9. Considering children's folkbiology in health education Terry Kit-fong Au, Laura F. Romo and Jennifer E. Dewitt; 10. Young children's understanding of the physician's role and the medical hearsay exception Melody R. Herbst, Margaret S. Steward, Robin L. Hansen and John E. B. Myers; 11. Cognitive development and the competence to consent to medical and psychotherapeutic treatment Candida C. Peterson and Michael Siegal.